090220


jag har alltid fantastiskt storslagna planer för mina fredagar. LEDIG! liksom. jag ska promenera hem från jobbet, dansa ensam till jättehög musik, dricka rysk champagne, förfesta hos någon kul person, dra ut och festa till fem, gå på bästa efterfesten och sen inte gå och lägga mig förän solen gått upp (vilket ju är ganska sent såhär års...)... vad jag dock aldrig lär mig att räkna med är hur fruktansvärt sjukt trött jag är på fredagar. jag lyckas följa planen fram till den ryska champagnen ungefär. den får fortsätta stå där i min hylla och vara vacker. det är ju ändå ett tag kvar tills jag åker...
jaja, i vilket fall, mina storslagna fredagsplaner blev minimerade till en promenad hem från jobbet, en del dans (tills jag somande i soffan för femtio minuter sen), förfesten blir en middag med ekologiskt rödvin. de fantastiskt dansanta festerna blir utbytta mot vår stammisbar och svår techno i min favoritkällare vars namn egentligen är ett format på filmrutor. inte helt fel det heller. och ibland lyckas jag ju faktiskt med mina fantastiska partyplans. men mest på lördagar...

bilder:
hedi slimane

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback